Behandlinger / Ansigts Refleksterapi

Ansigts Refleksterapi behandling

Ansigts Refleksterapi er en ny og moderne behandlingsteknik, hvor hele kroppen via reflekszoner og punkter i ansigtet behandles for symptomer/sygdomme og derved bringes i balance igen.

Med Ansigts Refleksterapi er det muligt at opnå forbedringer for alle symptomer/sygdomme, muskelsmerter og spændinger samt stressrelaterede problemer.

Vi mennesker er en sammensat organisme. Hvis noget ikke fungerer som det skal, bliver der ubalance. Resultatet er sygdom, smerter, træthed og utilpashed både fysisk og psykisk. Ansigts Refleksterapien hjælper med at genopret ubalancen.

Ansigts Refleksterapien egner sig til behandling af f.eks.:

• Diabetes: Type 1 eller type 2

• Barnløshed (Også hvis du ER eller HAR været i fertilitetsbehandling)

• Mænd (dårlig sædkvalitet)

• Allergi

• Eksem

• Overgangsalderssymptomer

• Menstruationssmerter

• Lavt immunforsvar (gentagne forkølelser, ondt i halsen og o. lign.)

Stress relaterede symptomer:

• spændingshovedpine,migræne,nakkespændinger,angst,indre uro, svimmelhed, depression, bekymring, tankemylder, søvnløshed, træthed, udbrændthed, rastløshed, fordøjelsesproblemer, irritation, lettere til tårer, hjertebanken, sveder, kort lunte, større forbrug af stimulanser,  indesluttet, glemmer ting, mindre social, kvalme, nervøsitet m.m.   Læs under stress, depression, Traumer, Angst, emotionelle ubalancer.

Lidelser relateret til hjerne og nervesystem:

• Ansigtslammelse efter en blodprop

• dårlig hukommelse

• manglende koncentration

Behandling til skolebørn:

• Ordblindhed, indlæringsproblemer, læse- eller matematiske problemer, social og adfærdsmæssige problemer, ADHD, OCD, lettere autisme, søvnproblemer, kommunikative vanskeligheder, hyberaktivitet m.m. - Læs nærmere under "Skolebørn".

Ansigts Refleksterapi:

Ligesom under fødderne, hvor der findes punkter og zoner, som har forbindelse til hvert af kroppens organer - findes der også i ansigtet et kort over hele vores krop! Ansigtet er udstyret med 564 neurologiske punkter, som er forbundet med kroppens organer.

Fundamentet for metoden er en kombination af punkter fra den klassiske akupunktur og neurologiske punkter og zoner i ansigtet, der har relation til centralnervesystemet.

Visse nerveforbindelser kan ikke nås via fødderne og fordelen i ansigtet er, at man kommer mere i direkte kontakt med det centrale nervesystem.

Hvis et organ af en eller anden årsag ikke fungerer optimalt - det vil sige, at der er en ubalance, så kan man mærke en ophobning i den tilsvarende zone/organ i ansigtet.

Ved at stimulere zonen/organet i ansigtet opstår der en kommunikation med organet. Via bearbejdning af reflekszoner og punkter i ansigtet påvirkes centralnervesystemet direkte, og det er derved muligt at opnå målrettede samt præcise og hurtige virkende resultater.

Du behøver ikke at være syg eller have symptomer, for at få en ansigts Refleksterapi behandling - mange går rundt med forskellige ubalancer i kroppen uden at vide af det, og vil derfor mærke et markant større velvære efter en ansigts Refleksterapi behandling.

Desuden virker behandlingen forebyggende, idet behandlingen både styrker immunforsvaret, fordøjelsen, nervesystemet, lymfekredsløb og blodkredsløb.

NB: Jeg vil gerne præcisere, at jeg har taget uddannelsen som Ansigts Refleksterapeut hos Lone Sørensen, Barcelona, som er den person, som har udviklet ansigts Refleksterapien. Den originale metode By Lone Sørensen.

By Lone Sorensen

Ansigts Refleksterapien også kaldet Facial terapi er både til voksne, teenager og børn.

By Lone Sorensen