Behandlinger / MASSAGE behandlinger / Gua Sha massage

Gua Sha massage

Gua Sha massage er en gammel behandlingsform, som kommer fra Kina og det øvrige Øst Asien. Det er en folkemedicin hos kineserne og en tusind år gammel teknik -  mange behandlere her i vesten er efterhånden ved at tage denne effektive behandling i brug.

Behandlingen ligner bindevævsmassage med cupper, men er mere bevægende, drænende og fjerne blod stagnation i led og muskler. Ved bindevævsmassagen "løftes" huden op og cuppen køres hen over huden og ved Gua Sha massagen skrabes med et redskab gentagne gange på huden, så der opstår "røde pletter/rødmen" på huden.

Gua Sha massagen er en særdeles effektiv behandling, som giver øjeblikkelig effekt. Man skraber i bestemte retninger og anvender akupunkturpunkter og meridianbaner.

Gua Sha massage er effektiv ved:

• Svimmelhed

• Piskesmæld

• Migræne

• Spændingshovedpine

• Nakkesmerter

• Kroniske smerter

• Muskel smerter

• Inflammation

• Psykiske spændinger

• Infiltrationer/myoser

• ophobede affaldsstoffer

Gua Sha massagen er værdifuld i både forebyggelse og behandling af akut opstået smerter fx hold i nakken og meget mere samt ved begyndende forkølelse/influenza og feber.

Der opleves en umiddelbar ændring i stivhed, smerte og bevægelighed. En dejlig afslappet varme breder sig efter behandlingen, som er tegn på helingsprocesserne er sat i gang.

Nogle steder vil huden hurtigt blive rød og ellers forsvinder det igen lige efter. Men ofte vil der komme røde pletter og de røde pletter er et godt tegn, og viser at det er der problem området er.

Gua Sha massagen virker ved at fremme den vitale energi "QI", stimulere blodcirkulationen, fjerner stagneret blod og ophobninger. Når et område behandles gentagne ved "skrab", opstår der et vakuum, som gør at toksisk væske trækkes ud til huden fra kroppens underliggende væv.

Gua betyder at "skrabe" og Sha betyder "røde pletter/rødmen"!

Nogle steder vil huden hurtigt blive rød og ellers vil det forsvinde igen lige efter eller efter 2-4 dage. Men ofte vil der komme røde pletter og det er der problem- områderne ligger. Det kan se lidt voldsomt ud, men det er ikke farligt og blodkarrene ødelægges ikke!!

kr. 450 for 75. minutter

Hvis du evt. kommer før tiden, så har du altid mulighd for at sætte dig ind i venteværelset.